Söndag; modiga ponnyn

Ett pass på ridbanan stod på dagordningen, men de höll på och lasttränade en häst vid den vanliga banan så vi red vidare till den andra via en mindre omväg där Misty fick trava fram sig. På banan var jag lite lat och orkade inte sitta av och lägga ut galoppbommar som jag tänkt, istället värmde vi upp genom att snirkla mellan hindren som stod framme. En superbra övning om det ändå ska stå en massa grejer framme.
 
Sen hoppade vi, ett litet kryss på kanske 30 cm tog vi ganska många gånger och jag försökte få en bra väg och sitta ordentligt. Ett hinder på kanske 60 cm tog vi bara en gång eftersom vi rev det och jag var lat igen och inte satte upp det på nytt. Rivningen berodde på att Misty blev överraskad av hindret, så dåligt förberett kan man väl säga. Våghindret låg på ungefär samma höjd som sist, kanske 40 cm, men däremot låg det vattenmatta under. Inte för att det är nåt problem för Misty, hon tittade inte ens på den. Det blev en gång i vardera varv där. Sen avtravning och så hemåt.
 
Öppnade upp en pyttegräsruta från Mistys och Timras hage så de ska hålla humöret uppe också. Lite smalare ser hon ju ut, i alla fall i den här vinkeln...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0