Onsdag; ingen borttappad ponny här inte

Efter tisdagens övningar kändes det bra med ett långsammare tempo, så vi gav oss ut på en barbackatur. Jag hade tänkt mig en något längre runda, men kunde inte låta bli att undersöka en ny väg, så den blev riktigt lång. Dryga två mil på 3,5 timme, sen hade jag ganska ont och gick sista biten hem. Men jag hittade en jättefin sträcka som skulle lämpa sig väl för högre hastighet än dagens skritt så jag får nog titta på det en annan dag.
 
Det var lite fascinerande, för även om det var en väg vi aldrig gått på tidigare var det helt uppenbart när Misty tyckte vi var på hemväg och la i en extra växel. Och helt rätt hade hon ju, vi kom efter en stund ut på en av våra vanliga vägar. Nog för att jag vet att hästar ska ha bra lokalsinne, och vem som helst har väl ett bättre sådant än jag, men det är sällan man upplever det så tydligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0