Söndag; snyggridning

Vi började med en kort lastträning, Misty var lite fundersam först, men sen gick hon snällt in. Kändes inte riktigt helt avslappnat, men hon fick stå med stängd lucka en stund och sen backa ut och gå på en gång till. 
 
Misty såg lätt skeptisk ut när hon insåg att det var jag som skulle rida, men hon kändes jättefin. Vi fick sällskap, en tjej skulle provrida Timra, Linda lånade Beda och hunden Nori var förstås med. Red till den stora ridbanan och Misty fick gå ett ganska lätt pass med lösgörande, och två skutt på ca 50 cm. Inget galopparbete, ville inte riskera den fina känslan. Beröm fick hon också, av tjejen som provade Timra. Hon tittade på mig som en fågelholk när jag sa att Misty är ett varmblod, men jag kan ju hålla med om att Misty inte riktigt har travarlooken faktiskt. I alla fall inte när nån sitter och bestämmer att hon inte får dra i väg hur som helst, annars ser man ju det definitivt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0