Onsdag; Vad är klockan Farbror Varg?

Det var en spännande morgon. I kalendern hade jag noterat hovslagaren vid 9.30, men i stallet hade jag skrivit upp 10.30. Dessutom smsade han och sa att han var sen, så jag gav upp tanken på att hålla reda på när han skulle komma och mockade hage tills han dök upp istället för att rida först som jag eventuellt skulle gjort annars.
 
Misty fick på sig snösulor och brodd nu. Det är alltid samma klurande på om det faktiskt är dags att få på dem, men det är ju så att det garanterat kommer snö och vinter om man struntar i det. Hon skötte sig åtminsting bra, ett par gånger ryckte hon i onödan men Ove verkar tycka det går bra ändå och säger stt hon är snäll.
 
Efteråt red vi ner till banan tillsammans med Linda och Timra. Banan var väldigt blöt, men den känns faktiskt inte lika tung som tidigare år. Jobbade med volter, övergångar och halter, mestadels gick det riktigt bra. Vissa övergångar blev onödigt stretiga, men man kan ju inte alltid vara perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0