Onsdag; lite av varje

Vi körde en favorit i repris fast i omvänd ordning. Men först fixade jag en söm på sadelkåpan som släppt lite. Sen lasttränade vi alltså. Kom på att jag skulle testa dra en lina genom uppbindningringen framtill för att få mothåll om Misty försöker backa, istället för att hålla i grimskaftet som vanligt som jag gjort tidigare. Det funkade riktigt bra i kombination med stoppkommando så jag fick gå runt och skramla lite bakom henne.
 
Vi tog också en lagom tur med trav i långsamt tempo. Misty var aningen harig och gick och småtittade på det ena och det andra, men vi tog oss fram ändå. Vid Björkhaga försökte vi demolera en plogpinne, men de är förvånansvärt hållbara faktiskt och den ställde sig bara upp igen när Misty klivit av den. Avslutade ridturen med att bli omkörda av bussen, Misty gick lugnt och fint även om hon såg fundersam ut när ungefär halva bussen passerat, tar den aldrig slut?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0