Fredag; action

Fick ett samtal medan jag var på jobbet. Är det du som är Jenny? Med en häst som heter Misty? Kall känsla i magen. Men det var Bedas nya medryttare som hittat våra hästar lösa och hade fångat in dem, oskadda som tur var. Så kan det gå när inte elen är på, hungriga hästar tar saken i egna hovar. En ny bal och en översyn av staketet senare fick de gå ut i hagen igen, efter ett par timmars boxarrest.
 
Mina hovslagarförsök avslutades den här gången med att jag ändå fick dra av skon tidigare i veckan. En ny söm var nog för lite, men vågade mig inte på de andra sömhålen så det är inte så mycket att göra åt. 1,5 vecka kvar till ordinarie skoning nu, och fin snö än så länge så hon kan nog gå tills dess.
 
Vi har vilat en vecka ungeför då jag känt mig krasslig, men nu blev det i alla fall en vända i skritt. Misty var först inte övertygad om att hon ville lämna flocken efter de tidigsre äventyren, men det verkade ge sig när vi passerade hagen och såg dem där i lugn och ro. Efter det var Misty pigg på det bra sättet, knallade på i rask takt men utan att hoppa till för småsaker eller bråka om tempot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0