Onsdag; ridtur och hovis

Uppe i ottan för att hinna rida innan hovslagaren kommer. Misty kan vara lite kinkig med sina fötter och jag upplever att hon är lugnare om hon är motionerad så få får jag offra min sovmorgon. Det blev ett skapligt pass, både snöpulsning och ganska mycket trav. Misty var lagom pigg och inte stirrig så vi hade väldigt trevligt. Hennes vanliga manöver att böja benen och stelna till samt titta åt alla håll samtidigt funkar inte så bra i djup snö, det kändes mest som hon försökte göra ett magplask i snön.
 
Hovslagaren hörde av sig (halleluja!) och var sen så Misty hann gå ut i hagen en sväng och jag skotta snö framför stalldörren, ändå hann vi dessutom sova en stund på stallgången innan han kom.
 
 
Skoningen gick bra annars, Misty gjorde några fula miner men stod snällt. Kör såklart sulor och fyrbroddat en stund till nu när vintern ser ut att ha kommit i gång på riktigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0