Lördag; turbo-Misty

Jag hade en produktiv dag. Började med ridtur. Misty var först tveksam till att lämna flocken, så jag fick utöva min fantastiska övertalningsteknik. Sen gick hon och såg diverse tomtar innan hon fick chansen att utföra hela blänga-frusta-stampa-rutinen när vi träffade på en osedvanligt lömsk hästätande soffa. Efter det slappnade hon av och traskade på.
 
Snön var inte lika tung kändes det som, men vi valde ändå en runda med mycket grusväg så vi kunde trava en del. Passerade hagen där Misty blev skrämd av kossor i somras och blev utstirrade av en schäfer. På hemvägen satte Misty på turbon, vilket var rätt trevligt så länge vi växlade mellan skritt och trav på vägen.
 
 
 
När vi skulle in i skogen gick vi över ett dike vilket resulterade i ett skutt och några fantastiskt rundade och fina galoppsprång. Då underlaget inte var optimalt för den sortens övningar fick Misty tyvärr snällt sakta av istället, nåt hon inte var helt nöjd med. Hon erbjöd 190-trav eller galopp som alternativ och jag föreslog skritt. Vi "kompromissade" i en fin imitation av en steppande ångbastu. Jag behöver i alla fall sällan frysa när jag rider, men den där nerkissade känslan när man sitter av är ju mindre mysig.
 
Vi tog oss hem utan incidenter, trots traktormöte vilket hade kunnat vara spännande med Mistys intensiva tillstånd. Hon lugnade sig åtminstone något vartefter även om hon fortfarande allra helst hade velat springa fortfort.
 
Efter ridturen fick Misty gotta sig i hagen medan jag fortsatte jobba. Putsade av huvudlagen, mockade nån kärra i hagen och packade ihop grejer för att slänga. Jag behöver ju faktiskt inte ett helt gäng med nosgrimmor som inte passar Misty och är för slitna för att sälja vidare, så lika bra att kväva hamstern och rensa ur. Stackars hamster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0