Lördag; skaplig motion och besök

Misty var inte riktigt sitt pigga jag, så jag fick jobba med att inte bara sitta kvar i traven samt eventuellt justera tempot neråt, utan även emellanåt justera tempot uppåt samt styra. Mycket att hålla reda på, men det är väl inte meningen att man ska bara åka med heller nu när jag tänker efter... Hon vaknade i alla fall till efter att nästan ha blivit uppäten av en snögubbe. Varierade skritt och trav på de plogade vägarna, och så snöpulsning i skogen. Det blev mer snöpulsning och svårare än jag tänkt eftersom vi råkade tappa bort stigen och tog en omväg. Ingen fara, Misty löste det genom sin bulldozertaktik.
 
Laddar inför galoppsträckan (som hick i trav den här gången)
 
Trötta på hemväg
 
Efter ridturen städade Linda och jag i sadelkammaren, för vi skulle få besök av en kvinna som ville titta på lösdriften eftersom hon funderar på att flytta ifrån sitt nuvarande stall. Hon kom precis lagom när vi var klara. Hon var trevlig och verkade som rätt sorts person, hennes häst är ett halvblodssto. Så vi får se hur det blir med saken, hon ville fundera i lugn och ro. Men hon sa i alla fall att det var precis som hon hade haft hästarna hemma innan hon flyttade till Uppsala och att hon kunde se sig själv och hästen trivas här.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

vägarna där är ju så mysiga och fina =( saknar

Svar: Ja, de är verkligen härliga
ryttarenjenny.blogg.se

2015-02-11 @ 10:23:33
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0