Måndag; fysioterapi

Misty och jag tog en kort ridtur, så kort att den nästan inte existerade, men jag ville gärna hinna rida eftersom det var några dagar sen sist och det brukar rekommenderas att hästen vilar nån dag efter behandling. Vadan detta? Jo, jag bestämde efter att ha sålt gamla sadeln och övervägt ett par nya tyglar att det behöver vi inte alls, däremot hänger vi på när ett styck fysioterapeut kommer till stallet. Han har varit här en gång tidigare och behandlat Timra samt Beda, men nu fick han ta sig an hela gänget. Jag tittade på de andras behandlingar så fick Misty stå sist på tur.
 
Om Misty sa han att hon hade gamla (=djupt sittande) spänningar i ena bogen, i övrigt mådde hon bra. En del mindre spänningar i nacke och rygg, som är normalt och jag skulle inte ändra vårt upplägg. Däremot ville han göra en uppföljning av bogen. Misty tyckte det var jobbigt när han höll på med bogarna, men annars var det nog rätt skönt och hon stod och halvsov när han tryckte med ett verktyg på olika punkter på ryggen på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0