Solvalla

Förra veckan hade vi faktiskt en hästrelaterade aktivitet med jobbet. Företaget hade hyrt en VIP-salong på Solvalla, så vi fick en genomgång av spelen, god mat och bra utsikt över målgången på loppen. Onsdagar är V86 Express, vilket innebär att vartannat lopp går på Solvalla och vartannat på Bergsåker för att det inte ska bli så mycket pauser mellan loppen för dem som tittar.
 
Jag har aldrig sett travlopp live förut, och jag slogs direkt av hur rörigt det kändes för en utomstående vid värmning och starter. Uppenbarligen är det inte helt enkelt för kuskarna alla gånger heller, ett av loppen hade två omstarter. Voltstarterna ser livsfarliga ut, autostart bättre men förstår inte riktigt hur kuskarna vet vilken plats de ska in på och hur fort de ska köra upp mot startbilen.
 
Spelandet då? Ingen av oss vann stort tyvärr, det var ett par som gick jämnt upp ungefär. Själv satsade jag försiktigt. Hittade två hästar med samma morfar som Misty, satte en tia på vardera på plats (placerad i loppet). Den första, tyske valacken Identico Corner, hamnade tredje sist, inget vidare lopp alls. Den andra, stoet Just Like An Angel, började bra men kroknade på upploppet. Inga pengar på släkten alltså. Lade även en femma på valacken I Saw You, bara för att jag kände igen namnet, och där vann jag hela 14 kr.
 
Dessutom fick man en Harry Boy V86-rad om man blev medlem i ATG. På V86 behöver du ha 6, 7 eller 8 rätt för att vinna, jag fick tyvärr bara 5. Vi hade nästan alla häst nr 5 i sista loppet, och så gick den såklart in som tvåa istället, inte bara min vinstchans som försvann där.
 
Kommer inte bli nån inbiten spelare av det här, men det var kul att testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0