Torsdag; basics

Det blev ett par dagar vila nu, inte helt planerat men så kan det vara. Jag var spänd på att se hur Misty skulle vara idag, såhär första gången jag tar henne från de andra hästarna sen de gick ut på betet. Förra året fick hon ett återfall i sin separationsångest som varade några dagar, och även på hösten när vi tog in dem blev hon lite orolig första gångerna. Men det visade sig att det inte var några problem. I stallet märktes ingenting, när vi skulle gå i väg från gården slingrade hon sig en aning men knappast mer än hon kan göra en vanlig dålig dag.
 
Vi körde ett basic pass med arbete på lång tygel. Ganska lång framskrittning med bara krav på riktning och tempo, sen jobbade vi med halter och volter. På hemvägen utnyttjade jag den extra framåtbjudningen till tempoväxlingar i skritten. Inte så höga krav, så vi uppfyllde dem lätt.
 
Umgicks i hagen efteråt, jag skulle fylla vatten och passade på att gå ett varv och se att allt såg bra ut. I sommar är vi tre som delar på passen, och man ger själv kraft till sin häst om det behövs, så det är bara att fylla vatten och kolla att alla hästarna lever.
 
Damerna äter, Stato står såklart bakom ryggen på mig och undrar vad jag håller på med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0