Lördag; på god väg

Veckan har fortskridit med sårvård och promenader. Igår tog vi istället en dust med transporten. Började med att jobba löst på volten, en genomgång av basic kommandon så att vi var på samma sida. Sen gick vi in i transporten och stod en stund. Fortsatte med att skicka in henne själv, inga problem. Och ny övning för dagen, stå kvar stilla medan jag gick runt henne och rörde mig bak på rampen. Lite nervöst först, men det gick över. Avslutade med att stå tillsammans inne en stund till. Eftersom den här transporten inte har bom, utan kedja, och inte är världens stabilaste, så finns det verkligen ingen möjlighet att fuska och stänga till innan Misty är helt lugn, så att jag kan lita på att hon står stilla medan jag grejar med luckan.
 
Efteråt blev det första täckespåtagningen efter olyckan. Misty har effektivt tränat sig själv till att stå alldeles stilla i alla fall... Hon såg lite olycklig ut men rörde inte en fena. Man kan ju diskutera täckets vara eller inte vara, i natt när jag vaknade av ösregnet mot fönsterblecket kändes det hur som helst som rätt val för dagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0