Lilla Misty

Stackars ponny var med om nåt traumatiskt igår. Vi hade longerat och pysslat och var alldeles klara, jag skulle bara sätta på täcket och släppa ut henne igen. Hon ville inte alls ha täcke på sig och högg i luften, vilket hon kan göra ibland och jag inte brukar bry mig om. Men så skulle hon bita tag i täcket och fick in bogspännet i munnen så hon fastnade och fick panik. Som tur var stannade hon när hon backat ut på stallplan så jag fick ta loss henne. Det blödde ur munnen, men det visade sig vara ytliga sår, Linda fick hjälpa mig att kolla ordentligt. Hon är skinnflådd på lanerna, har ett litet jack i läppen och så har hon skrubbsår där hon slagit i huvudet i taket och rumpan i dörren. Vi var båda ganska skakiga så Linda fick lugna ner oss, och det blev inget täcke för Misty när hon gick ut.
 
Hon hade svullnat upp till kvällen när Linda kollade henne, men det är inte så konstigt. Det såg bra ut imorse och även tempen. Misty har varit jätteduktig med att låta sig kollas och tempas, bortsett från att hon ville klia svansen samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

Lilla gumman då =(... På tal om täcken har horze täcken för 250:- nu

Svar: Ja, nu förstod jag hur du menade att man ska klicka runt också ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2014-06-23 @ 21:15:40
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/
Postat av: camilla

hahha mmm ;D

2014-06-25 @ 11:01:01
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0