Lördag; Misty på rymmen

Igår när jag kom till stallet gick jag som vanligt in med grejer i sadelkammaren, stod och tittade om nån skrivit på tavlan, när jag hör konstiga ljud. Det visade sig att Misty stod inne. Lite efterforskning visade att hon varit på rymmen, när Lindas föräldrar vaknade stod Misty och provsmakade gräsmattan samt ena bilen... Staketet var trasigt på två ställen, så jag vet inte om de andra hästarna var helt oskyldiga heller, men de stannade i alla fall kvar i hagen den här gången. Efter felsökning konstaterades att vi inte haft el på tråden, och med nerbetad hage var väl faktiskt gräset grönare på andra sidan den här gången.
 
Tog en ridtur i alla fall. Misty var ganska pigg, men när jag ville trava på skogsstigen blev det rätt hackigt. Det var nämligen lerigt på vissa ställen, och lera äter hästar, eller hur var det nu. I övrigt var vi ganska överens. På hemvägen blev det en mindre diskussion om tempot samt hur man beter sig när man blir biten av bromsar. Jag kommer åtminstone få en oslagbar balans om jag barbacka ska klänga omkring och slå bromsar på en skuttande häst.
 
Efter ridturen gjorde jag i ordning en ny hage, hade egentligen inte tänkt byta riktigt än men om de ska hålla på och rymma annars så. Misty fick faktiskt på sig munkorg nu också, tänkte testa att ha den första tiden på nytt gräs och se hur det går.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0