Onsdag; full rulle

Igår var hovslagare Ove på besök. Misty sköte sig hyfsat, hon blev lite sur varje gång han började spika och vid ett tillfälle stampade hon ner foten. Annars går det bra, hon står ganska stilla och medgörligt men han får inte lyfta bakfötterna för högt. Det blev snösulor och traktbrodd nu.
 
 
Red efteråt, tänkte att det fick bli en kortis mot sjön. Red barbacka och Misty studsade fram. Hon kanske kom ihåg den där kaninkommentaren som gubben vi mötte häromdagen fällde. Vi bråkade lite om riktning och tempo, men jag bestämde mig för att sitta kvar och det gjorde jag. Satt av när jag behövde en paus och klättrade sen upp via en sten och körde en stund till. Avslutade med ett par varv i lugn och ro hemma så att vi skulle få lite normal ridning också. Sen fick Misty skutta runt lös på volten tills hon kände att hon sprattlat tillräckligt.
 
Misty hade tyckte nog det räckte med fotlyftning för dagen, för sen när jag höll på med dem provsmakade hon min rumpa. Men jag armbågade tillbaka och då fick jag göra klart i fred.
 
Var även i väg och petade på Bettan och Quicken samt spanade in Camillas nya stall, snackade skit och tittade på andra som tränade. Såklart petade vi även på fölet! Det finns också ett par väldigt håriga kallblod där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0