Söndag; njuta av solen

Misty verkade vara på ett alert och piggt humör idag, så det passade bra att jag hade tänkt en längre ridtur. Valde en för henne ny väg. Insåg senare att det kanske inte är optimalt med en väg genom den mest stenrika delen av bygden när hon är på detta humöret. Alla vet ju att stenar äter hästar.
 
Med detta sagt hade vi ändå en trevlig tur, solen sken och vi knallade på utan några större missöden. Jag gjorde två avsittningar, varav den ena frivillig... Den första vid en ovanligt läskig sten när Misty gjorde ett redigare sidoskutt. Gick bra i alla fall, bara att borsta av sig och göra om. Sen satt jag av och gick en bit då det började kännas lite väl klibbigt och svettigt också.
 
På hemvägen mötte vi Mistys ragg från grannstallet, vilket gjorde att hon var tvungen att fnysa och takta en bit innan hon kunde sansa sig och skritta igen. Efter ridturen blev det avspolning. Misty dansade runt nåt varv först, men sen stod hon snällt och verkade tycka det var rätt skönt ändå.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

hahha vad roligt att du kom ihåg det inlägget.. Hade jag nästan glömt själv ;D

Svar: Jag kommer ihåg allt ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2014-05-14 @ 10:59:08
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0