Torsdag; spökrunda

Igår såg jag till att ägna några minuter åt flyttningsövningar innan uppsittningen. Misty blev upprörd och tyckte jag var dum, men när hon väl funnit sig i det hela stod hon även stilla vid uppsittningen, så det behövdes nog en påminnelse om att man alltid lyssnar och inte spanar på omgivningen.
 
Ridturen var av det lite mer spännande slaget, det blev många tvärstopp-jaha var det bara en *insert random object*-då går vi igen. Grusvägen var skyltad för rally, jätteläskigt. Och ett rådjur smög i buskarna, hu. Och nånting jag inte identifierade vad det var fick henne att snurra i väg ett par varv innan vi kom vidare. 
 
Det gick bättre på skogsstigarna efter att hon nästan stått på näsan, hon insåg väl att det var bättre att fokusera på vart hon satte fötterna än på allehanda inbillade monster. Det hjälper ju inte så mycket att se monstren om man redan brutit benen och inte kan springa från dem.
 
På hemvägen hittade vi äntligen lite lugn, antar att hon fått ur sig den värsta energin. Sen tror jag också att hon utvidgat sin hemma- och nästan hemmazon under sommaren.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Knäppa lilla tjej

Svar: Pratar du om mig nu? :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-10-08 @ 09:47:31
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0