Must...have...air!

Var ut till Misty en stund på eftermiddagen igår också. Hon fick gå och lufta sitt ben, först på stallbacken och noppa lite gräs, sen släppte jag henne på volten en stund. Helt okej så länge jag stod med, försökte jag gå i väg blev hon nervös. Hon följde efter mig om jag gick omkring därinne. Synd att den inte funkar att ha som sjukhage, eftersom hon kan gå utan bandage där när det är så torrt. Men staketet är för dåligt och Misty blir ju orolig om hon är själv. Körde en ny match med Misty och bandaget innan jag åkte, hon växlade mellan att sparka mig på smalbenet och stampa mig på foten men till sist var vi klara.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hoppas det läker bra. Jag är inte hundra men jag tror att hon inte fick stelkrampssprutan eftersom vi tänkte ge om från början så det kanske är värt att kolla? Annan medicin borde försäkringen täcka men det är ju självrisk förstås. Men håller tummarna för att nåt sånt inte ska behövas!

Svar: Japp, jag ska få tummen ur och fixa vaccineringarna. I övrigt tror jag att vi ska klara oss, det är inget bautasår men det är ju fortfarande lite geggigt i hagen. Och jag lägger såklart hellre tiden på att sköta det nu än att lägga ännu mer på det om det blir infekterat.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-01 @ 09:06:15
Postat av: Johanna Åberg

Hon är ingen ängel då det kommer till att rengöra sår eller bara undersöka där det gör lite ont.... Det är högst PRIVAT! :P Tur nog har såren hon råkat fått under tiden med mej läkt snabbt och fint utan bekymmer. Hoppas det gör det nu också! :)

Svar: Ja jag märkte att hon inte var så pigg på det. Men vi börjar nå ett vapenstillestånd nu tror jag :) Såret såg bättre ut idag redan så det går åt rätt håll.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-01 @ 15:53:54
Postat av: Karin Hagberg

Behöver du assistans någon gång, är det bara att slå en signal eller skicka SMS. Jag är ju nästan alltid hemma.

Svar: Tack, vad snällt!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-01 @ 21:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0