Uteritt igen

Alla hästarna stod inne och hade fått mat när jag kom. Träffade på Karin utanför stallet som tipsade om en runda, så då slapp Linda och jag fundera mer på det. Gjorde i ordning våra ädla springare (i Blossoms fall kanske mer mentalt än fysiskt ädel), jag var snurrig nog att nästan glömma att sadla men kom i sista stund på att det nog inte är dags för barbackaritt ännu... Fick låna en remontgrimma av Linda som jag testade på Misty under dagens tur.
 
Vi skrittade i väg, det kändes lite nervöst när Stato och Timra drog i gång i hagen, men Misty gick lugnt och sansat. Det kändes en aning segt till en början, men sen lossnade det och hon knatade före Blossom. Hon gick först nästan hela turen och skötte sig galant, jag fick t.o.m styra lite idag. Hon blev nervös när Blossom skulle lukta på en jordhög och det såg ut som Blossom tänkte gå i från oss, men lugnade sig fort när hon såg att det inte skulle hända. Ett par gånger slog hon i bromsen för att kunna titta till på nåt, men överlag är hon väldigt otittig.
 
Mycket nöjd med Misty och dagens aktivitet, remontgrimman som bettlöst altenativ ska utvärderas vidare men kändes lovande.

Kommentarer
Postat av: Karin

Har du testat sidepull på Misty? Har du inget, kan du testa med mitt ett tag.

Svar: Nej det har jag inte, jag lånar gärna ditt och provar! Hör av mig i helgen :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-03-06 @ 14:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0