Sidepull

Började med att mata hästarna, sen borstade jag Misty som stod och njöt och nästan somnade. Testade sidepullet idag och gjorde styrövningar. Tycker inte det är så stor skillnad på vad jag hänger på henne faktiskt, hon blir mer och mer styrbar helt enkelt. Dock verkade sidepullet skavt bort lite av hennes skägg.
 
 
Har börjat använda skänkeln mer nu och testa att inte alltid smacka samtidigt. Emellanåt går det bra och hon förstår, emellanåt inte alls. Så det jobbar vi vidare med.
 
Det blev även en kort vända ner i sommarhagen, hon traskade på väldigt fint. Dock märker man där att styrningen har sina brister, jag får fortfarande inte riktigt välja den linje jag vill, t.ex nu hade vi flera skoterspår att välja på. Däremot kommer hon bli jättebra i terrängen sen, hon ser sig för men tvekar inte alls. Nu är det mest is och snö vi forcerar, men ändå.
 
Efter stretch fick hon gå ut igen, men hon stod kvar vid grinden och verkade fundera på om vi redan var klara.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

hehe sötnosen då

2013-03-12 @ 08:42:23
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0