Grezna

Fick reda på att Ladys kompis Grezna togs bort igår. Hon halkade omkull i förra veckan och skadade sig, och ingen synbar förbättring hade kommit nu. 
 
Grezna blev 25 år, de sista åren var hon pensionerad. Hon var lika snäll som hon var stor, men sjukt envis när hon satte den sidan till. Hon var hästen man aldrig behövde oroa sig för att skulle bocka eller på annat sätt ruska om en, men det där med att hitta bromsen på hemvägen kunde vara svårt. Hon såg inte så mycket ut för världen när hon gick i hagen, men hon var himla maffig under ryttare. I hagen skyddade hon sina vänner men var aldrig elak.
 
Grezna var min första medryttarhäst. Hon älskade lerbad, vid ett tillfälle när jag nyss börjat rida henne kom jag körande på vägen och undrade vad det var för en skimmel i hagen. När jag tittade närmare var det givetvis Grezna som haft en riktig spadag.
 
Grezna har tre avkommor, som verkar ha ärvt mycket av hennes fina temperament. Hon är importerad från Lettland som unghäst, då hon skulle åkt med Estonia men av nån anledning sköts hennes resa upp, så hon fick många fler år bland oss.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

vad tråkigt, men ändå kanske bra för henne. Hon såg ju rätt risig ut i mellanåt!!

2013-03-27 @ 08:40:54
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0