Stigfinnare

I torsdags hade jag planerat en kortare promenad och sedan lite longering för pansarkryssaren. Istället hittade vi en stig som jag var tvungen att undersöka, så det blev en lite längre promenad. Inne i skogen passade Misty på att ställa sig på min fot så jag blev tvungen att svära en ramsa åt henne. Efter det var hon ganska spak och mycket bättre på att hålla avståndet.
 
Stigen var i alla fall jättebra, har gått i den skogen förut med Lady, fast från andra hållet och tyckt att det borde gå att gå i genom men inte hittat rätt. 
 
Vi gick hemåt över vägen och fälten. Misty såg kort ut i steget på gruset, men jag hoppas att hon bara var tillfälligt ömfotad eftersom det inte syntes i övrigt.
 
Misty håller även på att få en intensivkurs i ensamhet. I torsdags var andra gången hon blev lämnad själv i stallet när de andra var ute för motion och hon var redan märkbart lugnare så jag hoppas hon fortsätter på det spåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0