Söndag

Vi började lite på fel sida eftersom Lindas pappa höll på och körde med nån maskin bakom stallet vilket gjorde Misty upprörd. Hon fick i alla fall stå ut tills vi var klara att gå, hon fick ha repgrimman med bettet under och så började vi med en skogspromenad. Så skog det nu var, mer träsk… Misty fick öva tålamodet medan jag försökte hitta en bra väg för oss.

 

Fortsatte med att gå in på volten, provade löslongera först vilket inte gått så jättebra på sistone, hon stressar och är ofokuserad, antingen springer hon eller ställer sig och trycker på staketet som vätter mot sommarhagen. Så jag fick börja jobba med det.

 

Ställde ut däcken och tunnan i hörnen för att få lite hjälp med att hålla henne på spåret, och så testade jag driva på ordentligt och försöka förekomma när hon ville stanna. Hon förstod ganska fort att det inte var nån idé att försöka ställa sig vid staketet, men att springa runt som en tok är ju inte heller riktigt vad jag var ute efter.

 

Nästa steg var då helt enkelt att ta in henne i mitten och flytta henne runt mig och sedan försiktigt släppa henne på volt runt mig, med repetition när hon inte fokuserade och tappade voltspåret.  Efter några försök fick jag några lugna varv.

 

När jag fått igenom detta blev det några varv vanlig longering med lina. Inga konstigheter, start och stopp, trav och skritt. Hon skötte sig bra, försökte gena lite men gick bra att driva utåt där. För spänd för att jobba i en bra form, men med tanke på att hela dagen mest gått ut på, i Mistys ögon, upprörande aktiviteter så kan man inte vänta sig så mycket annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0