Skogsmisty

Misty var sådär intresserad av att följa med mig in idag. Linda öppnade upp en ny bit hage igår kväll så hon var fortfarande väldigt upptagen. Men efter en stund gav hon med sig. Det blev genast lite ensamträning, eftersom jag var tvungen att gå tillbaka och byta grindhandtag. Sen hann jag bara ta ut Misty på gången och börja med hennes fötter innan jag kom på att jag lämnat handskarna, så hon fick gå in i boxen igen medan jag hämtade dem. Men hon verkade lugn.
 
Bestämde mig för en uteritt. Började med att promenera en bit och försöka välja ett bra ögonblick att sitta upp, det blev från en av de hästätande stenarna. Hon verkar ha förstått det här med att stå stilla vid diverse saker för uppsittning nu.
 
Travade en bit på grusvägen innan vi svängde in på stigen. Precis när vi svängt prasslade det till i buskarna och Misty hoppade jämfota. Men hon gick med på att stanna till och titta sig omkring, jag såg dock inte vad det var som lät.
 
Vi rundade gården med kamikazeskäcken och gick in i skogen. Där var Misty lite stressad och fick bråttom. Hon lyssnade ändå när jag bad henne stanna för att jag inte skulle få träd i ansiktet, och hon verkar börja förstå att om jag får hjälpa till att styra så blir det lättare.
 
När vi kom ut till vägen satt jag av och gick en bit så att hon skulle få varva ner ordentligt. Sen satt jag upp och vi travade lite till innan vi skrittade hemåt, förbi stenarna och fågelburen. Fick en acceptabel skritt, hon spände till vid fågelburen men jag fick henne att lugna sig efteråt. Då tyckte jag att det fick räcka och satt av och promenerade hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0