Longering

Idag var Misty sitt vanliga lugna jag när jag tog in henne själv, så hon kanske har vant sig vid den nya världsordningen nu.
 
Det blev longering, med bettet under. Först fick hon trava runt några varv lös, då var hon aningen stressad och fokuserade mest på de andra hästarna. Fångade in och började jobba på en mindre volt i skritt, med att hon skulle hålla en rund volt. Hon koncentrerade sig bra men blev lite irriterad på pisken.
 
Släppte ut henne på en något större volt och lade in travövergångar. Stundtals gick hon i en riktigt fin form faktiskt. Ökade volten ytterligare, men då blev det svårt, hon ville springa i väg och volten blev mer oval. Jobbade på ett par varv och avslutade sen på mindre volt igen.
 
Tänkte försöka få några fina bilder från nya hagen nu när jag kom ihåg kameran, men de svansade efter mig så det var svårt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0