Finfrämmande

Idag fick Misty och jag besök. Jag insåg att det var lika bra att åka ut till stallet en stund innan för att hinna lersanera fröken, men jag hann precis innan syster och Johanna (som hade Misty innan min syster) svängde in.
 
De hade med sig grejer till Misty, så hon fick leka mannekäng och prova allting. Bl.a. täcken, grimmor och benskydd. Kanske gör en komplett lista med bilder sen om jag känner mig inspirerad. Misty var inte helt road av den aktiviteten, dessutom började hon bli lite otålig av att stå inne.
 
Vi promenerade ner till ridbanan där jag visade upp våra talanger. Vi hade tur och prickade en nysladdad bana. Misty uppförde sig mestadels väldigt bra, hon hade en del åsikter om ena hörnet, några gånger var vi inte helt överens om vägval och hon taggade till då och då, men utöver det gick hon lugnt och lyssnade bra.
 
Gjorde volter med halter emellan, provade flytta några steg skänkelvikning, åttvolt i skritt på kortsidan och åttvolt över hela ridbanan i trav. Tog en liten paus och jag plockade fram några bommar som vi avslutade med att trava över några gånger. Misty funderade även på att galoppera över.
 
Promenerade hem igen, Misty såg ganska trött ut när jag borstade av henne. Det är visst ansträngande att stå i rampljuset.
 
 
Ett smakprov, ett riktigt bildinlägg kommer...
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Fina Misty, ni är duktiga! Fina framsteg och hon verkar mycket mer harmonisk i grunden. Sen kanske hon av naturen är en vaksam sort så lite stirrande finns nog alltid kvar. Men å andra sidan är det inte alltid bara negativt, så länge det är hanterbart :)
Det blev några filmklipp av hyfsad kvalitet som du ska få, alltid kul att se sig själv från marken också.

Svar: Tack tack! Hon börjar förstå sig mer och mer på världen. Men hennes personlighet kan och ska man förstås inte ändra.Kul, filmer avslöjar ju andra saker än stillbilder, på gott och ont ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-06-16 @ 08:36:21
Postat av: Johanna Å

Tack för besöket! Det var riktigt roligt att se hur bra Misty går hos dej och hur lågt ni har kommit. Det kommer bli riktigt bra det där. Du gör ett kanon jobb Jenny! :D

Svar: Tack atck! Snart blir jag mallig när jag får så mycket beröm ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-06-17 @ 12:41:09
Postat av: Camilla Danielsson

vad fina ni är i schabraket!!!

Svar: Tack ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-06-25 @ 19:50:57
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0