Ut i skogen

Misty såg riktigt avslappnad ut idag när jag kom, fastän hon stod inne själv och det inte var lång stund sen de andra gått. Förmodligen tyckte hon det var rätt skönt att slippa flygfäna ett tag. Hon fick vila igår eftersom jag var ute på eftermiddagen och insåg att vi bara skulle bråka om hur man uppför sig när bromsar bits och man har en människa man borde lyssna på.
 
Nu blev det i alla fall en lagom tur med ganska mycket terräng. Misty var lite uppvarvad så det blev omväxlande skritt och taktande. Sen var det några hemska stenar som plötsligt förvandlades till får och bräkte åt henne, så hon var tvungen att fnysa riktigt högt. Men hon höll näsan åt rätt håll hela tiden åtminstone.
 
Vi hade förut ett par fina stigar som jag tänkte rida nu. De är dock inte riktigt så fina efter att de kört där med skogsmaskiner, så Misty fick fullt sjå med att hålla reda på fötterna, och jag med att hålla rätt riktning. Det går mycket bättre att gå i skogen med henne redan, hon har börjat förstå att vi måste hjälpas åt där.
 
Två små skutt fick vi också, på de vanliga stigarna ligger två nerfallna träd som vi travade över tre gånger totalt. Ena gången brydde hon sig dock inte om att göra mer än att lyfta lite på fötterna.
 
På hemvägen hann bromsarna upp oss så det blev skritt med kosparkar. Sen skulle vi passera en hög med ogräs och ett par sopsäckar, där blev det en del trampande och snurrande innan vi tagit oss förbi och åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det där fnysandet, haha. Men klart, hon fick ju rätt i att stenar kan vara farliga förstås. Typ.

Svar: Jaja, nu kommer hon upprepa det varje gång vi ser en sten. "Men du såg ju! Den försökte ju döda mig!"
ryttarenjenny.blogg.se

2013-07-07 @ 21:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0