Söndag; skogen

Karin och jag hade bestämt att rida ihop, så hon och Rumina mötte upp oss vid stallet. Red genom Katrineberg, ut på skogsstigarna och förbi islandshästgården. Både Misty och Rumina såg en del spöken på Katrinebergsvägen, sen blev det bättre. 
 
Misty verkade inte alls ha nåt emot Rumina och hon skötte sig dessutom riktigt bra i terrängen, tänkte sig för men gick fram överallt. Jag fick se en ny stig och vi gick även i stiglös terräng. Travade där det gick, och fick ett riktigt hopp över ett nedfallet träd. Karin har ju verkligen koll på alla stigar i området så man kan få nya tips.
 
När vi skulle skiljas åt vände Misty och jag ner på en stig och hon knallade glatt på i några meter, innan hon insåg att de andra inte följde med. Hon blev mäkta upprörd och backade tillbaka i full fart, för att sen snurra några varv innan jag fick i väg henne igen. Det var uppenbart att hon kände sig väldigt lurad. Men när vi kommit i väg igen knallade hon raka spåret hemåt, dock hade hon extra bråttom och gnäggade när vi började närma oss stallet.
 
Rumina (med Linda istället för Karin)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0