Utflykt

Igår blev det sent, åkte till ridhuset med Camilla och Quicken så de skulle få träna lite. Tittade först på lektionen innan, det var vår tränare men kände inga av ryttarna. Ett par fina hästar var det. De drog över tiden en del så vi fick vänta en bra stund.
 
Camilla byggde upp en bana med travbommar, som jag sedan ändrade till galoppbommar med ett par små hinder efter hennes instruktion. Uppenbarligen har jag inget ögonmått, men det blev bra till slut ändå.
 
Quicken var jätteduktig, väldigt lugn med tanke på att han nästan aldrig är i ridhus och det var länge sen han hoppade. Han tyckte det var lite läskigt med snön som rasade från taket. Jag tog en del kort med Camillas kamera, vet inte alls om det blev nåt vettigt av det eftersom jag fipplade en del med inställningarna.
 
Både Quicken och Camilla var ganska slut efter att ha kämpat på, han var alldeles blöt av svett. Hjälpte till att plocka in de andra hästarna när vi åkt till stallet, men sen var det hög tid att åka hem och lägga sig. Det var kul att komma i väg en sväng, det var ju ett bra tag sen vi var i gång och tränade, lite sugen blir man allt!

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

ja visst var det roligt och tack ännu en gång för hjälpen.. Dina ögonmått kommer ju blir kanon till sommaren eller så ;D

Förstår att du blir sugen, jag vill träna mera nu ju =D

Svar: Så lite så. Du är väldigt optimistisk dock :P
Du får springa små banor på rasterna på jobbet :D
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-30 @ 09:13:19
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0