Miljöträning

I söndags var jag på besök hos Camilla. Förutom att äta upp hennes julgodis och vara i vägen när hon mockade, tittade och fotade jag när hon jobbade hästarna. Jag har visserligen gjort lite små övningar med Lady, men jag har inte varit så strukturerad och jag har inte direkt sett på när någon annan jobbat tidigare, så det var väldigt intressant. Dessutom hade vi fyra olika hästar med olika personlighet som jobbats olika mycket på detta sätt.
 
Camilla har beskrivit banan hon byggt i sin blogg, med bilder och allt, men i korthet så fanns fyra "stationer". Gå över presenning, två koner att stanna och backa vid, en bro av lastpallar och en tunnel av presenning och hinderstöd.
 
De fyra hästarna är hyresvärdens två, ett fullblod och en nordsvensk, och Camillas två travare. Camilla började med nordsvensken Herja, en mycket bestämd dam. De brottades en stund innan Herja kom på vad som skulle göras, sen gick det galant. Herjas svårighet var lastpallarna.
 
Häst två var Mirra, fullblodet. Hon var skeptisk mot presenningen men eftersom hon tyckte det var roligt att få jobba lite gick alla övningarna riktigt bra. Hennes dåliga humör var som bortblåst, verkligen en häst som visar att den vill ha hjärngympa.
 
Camilla avslutade med sina egna två. Dessa har gjort övningarna tidigare, så det gick väldigt smidigt även om Quicken måste fundera en gång extra på om det inte är lite farligt ändå. Vi hade ju flyttat lastpallarna lite sen sist! Det är ändå väldigt imponerande hur mycket han vågar med tanke på vilken känslig kille han är.
 
Bettan var som vanligt cool.
 
Vänta bara tills Misty får se vad vi ska hitta på. Hon ska också bli så här stencool tänkte vi!

Kommentarer
Postat av: Camilla

vad roligt att du skrev om träningen =D Kul att läsa från den som tittade på och fick se mig flyga lite hahahha =D

Svar: Klart jag måste skriva om det!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-02 @ 17:28:47
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0