2012, frustrationens år

2012 var ett bergpochdalbaneår, både med hästarna och annars. Hästmässigt började året med långa skritturer i snön, Lady lärde sig skritta ordentligt av Bettan.
 
 
Under våren fick jag reda på att Lady skulle betäckas. Jag upptäckte att jag blivit en fegis i hoppningen efter avramlingen på hösten. Vi försökte komma i gång med träningar, men Lady diagnosticerades med bronkit och det blev istället medicinkurer och vila.
 
 
Hela sommaren försökte jag få till träningar, planera och sätta upp mål, men istället blev det en massa uppehåll med Lady mellan bronkitskov och besök på seminstationen.
 
 
Till hösten kom vi äntligen i gång med träningarna och det gick bättre än någonsin. Från att under våren ha tyckt att alla hinder var läskiga hoppade vi banor på ca 70 cm och vid något tillfälle enstaka högre hinder. Och det var inte längre så att Lady fick göra allt jobb, utan vi samarbetade och jag red ordentligt.
 
 
Efter sommaren hade jag dock bestämt mig, det är inte nog med att lulla i skogen utan jag vill verkligen kunna utvecklas, träna regelbundet etc. Kunna planera och sätta upp mål. Det som jag verkligen inte kunnat göra med sommarens strul och i relation till Ladys ägare, dessutom med den kommande dräktigheten. Så jag började provrida hästar och leta något nytt, vilket i sig visade vara en helt egen cirkus.
 
 
Någonstans där kläckte min syster idén att jag skulle kunna ta mig an Misty, och det blev nya funderingar. När jag väl bestämde mig drog det ut på tiden av olika anledningar, vilket inte är så mycket att göra åt men såklart frustrerande.
 
 
Under tiden har motivationen med Lady gått lite upp och ner, och vi har väl inte gjort så mycket vettigt de senaste månaderna. Men jag försöker ta vara på tiden med henne ändå, det är ju inte hennes fel att det blivit som det blivit.
 
 
2013 blir förhoppningsvis Mistys år. Första målet är naturligtvis att få hem henne. Sedan kommer arbete från marken och inridning. Vi får se hur det går, och hur länge det tar. Någon brist på utmaningar lär det inte bli, men det ska bli spännade, och det nya året har alla förutsättningar att bli ett mer positivt än det förra.

Kommentarer
Postat av: Frida -Gratis bloggdesigner

Fin blogg:)

2013-01-01 @ 22:49:22
URL: http://fridaaaxelsson.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

När tror du att du får hem Misty? Är hon inte riden alls eller ska du bara repetera inridningen?

Svar: Hoppas på att passet ska komma när som helst nu, vi har ju ringt och jagat på dem och de sa att allt är klart, det ska bara skickas tillbaka. Sen är det ju lite att styra med transporten och så, men absolut inom januari!
Det går att åka häst på henne om hon har en annan häst att följa, men hon förstår inte hjälperna och är inte bekväm med bett. Så insutten kanske man kan kalla henne.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-02 @ 12:20:12
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0