Oh you dirty girl

Misty och jag jobbade vidare på longeringen idag. Hon var jätteduktig, gick lugnt och fint i båda varven. Jag kände att vi kunde ta ett steg till och bad henne om lite trav också. Först blev det en del pip och skutt, men sen förstod hon och kunde ta några travsteg. Det är i tyngsta laget i snön och volten är fortfarande ganska liten, så vi får ta det lugnt med travandet, men nu är det viktigaste att hon förstår mina kommandon och att det ska gå lugnt till.
 
Vi avslutade med en kort promenad ner till vägen, med halter, ryggning och trav. Inga problem alls där. Kunde även idag konstatera att prinsesshästen var smutsig, och därmed har legat ner. Har inte kunnat se att hon gjort det, så jag har oroat mig lite för att hon inte ska vila tillräckligt. Tog inga bildbevis på smutsfläckarna, men däremot på maten upp över öronen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0