Mys!

Började med att fylla på vatten och hö eftersom det var så gott som slut. Hästarna stod uppe i skogen, alla utom Blossom, men kom för att titta vad jag gjorde. Misty fick ha ett av sina medhavda täcken i natt eftersom det var sämre väder, men det verkade ha hållt tätt. Ska köpa ett nytt på Biltema tänkte jag så behöver man förhoppningsvis inte oroa sig.
 
 
Jag plockade in Misty, och då kom Linda också. Så vi bestämde att de allihopa skulle få komma in så de kunde få sitt kraftfoder. 
 
 
Misty har fått en av de mindre boxarna, men eftersom de bara är inne en kort stund då de får kraftfoder så känns det okej. Bara hon inte försöker klättra på väggarna som hon gjorde i förra stallet, för då kan hon slå huvudet. Hon ska dock inte behöva stå i boxen nånting när hon är inne själv, i alla fall inte förrän jag känner att hon klarar av det.
 
Linda och Timra skulle ut på en tur med grannen Karin, då vart det lite liv på både Stato och Misty när flocken delades. Men de lugnade sig ganska snart. Tog ut Misty ett par varv idag med, hon var lite mer avslappnad men med mer attityd. Tyckte ändå hon var duktig. Tänker inte på det så mycket som träning nu, vi ska bara lära känna varandra och hitta rutiner.
 
 
Försökte få henne att stå still och posera med repgrimman, men det ville hon inte heller.
 
Efteråt stod jag och borstade länge och Misty tyckte det var supermysigt, hon stod nästan och somnade. Hon blir ju stressad av att vara inne själv, så hon har haft svårt att uppskatta ompysslingen hittills så det var väldigt trevligt idag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hon är ju en gosegris innerst inne :)

Svar: Japp, lite lyser det i genom emellanåt fastän hon försöker dölja det :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-05 @ 18:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0