Lady

Det blev en lagom tur med Lady idag, när jag väl lyckades slita henne i från den nya silagebalen i hagen... Hon kändes fräsch så det är nog inget fel på hennes fot längre. Det blev en bra bit skritt på lång tygel till att börja med, hon var lite fjantig men inte så det störde. Vi red förbi Mistys hage, då föregick Lady med gott exempel för en gångs skull. Misty travade runt och drakblåste åt oss...
 
Det blev några snuttar med trav och galopp, fokus bara på att ta sig rakt fram i rätt gångart och tempo, vilket inte var helt lätt då hon taggade till. Hade först tänkt rida rundan, men bestämde mig för att låta bli eftersom man då måste ut i snön och jag inte vill att hon ska råka trampa sig mer nu. Så vi vände och tog samma väg tillbaka.
 
Det var en riktigt mysig tur, både Lady och jag var på bra humör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0