Händig Jenny

Hade tänkt rida Lady först och sen åka till Misty. Hittade dock Lady med en snedtrampad sko så jag fick leka hovslagare och rycka av den. Efter att jag ränt runt och letat verktyg... Borstade av henne och slängde ut henne igen eftersom hon ömmade. Stackars tjejen.
 
 
Misty höll på och rullade sig. Tänkte för ett ögonblick att hon var sjuk, men kunde avfärda det så småningom. Hon hade en fläck som hon rullade sig på, sen rullade Timra sig där. När Timra var seg med att flytta sig jagade Misty bort henne för att hon skulle rulla sig igen...
 
 
 
 
 
Jag plockade i ordning alla grejer idag, täcken och sånt i ett skåp, en egen påse för ryktgrejerna etc. Sen hjälpte jag Lindas pappa byta lysrör och passade på att ge ett förslag på hur vi ska hänga upp täcken så vi får mer ordning. Det lät som han kunde tänka sig att fixa det.
 
Misty fick komma in och bli borstad. Hon var nästan lugn fastän jag stängde så hon inte såg de andra hästarna. Tror hon tyckte det var skönt att vara inne en stund ändå. Eller få av sig täcket en stund, hon verkade inte så road av det, men i det vädret behöver hon det.
 
Blev lite irriterad på de andra hästarna när jag skulle släppa Misty och de trängdes. Försöker hålla hårt på att det ska gå lugnt till men det blir så svårt då.

Kommentarer
Postat av: Camilla

kanske ska satsa på att bli hovslagare JEnny ;D

Svar: Nej fan,skulle aldrig palla det... Men lite för husbehov är ju alltid bra att kunna.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-07 @ 09:05:35
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0