Onsdag; barbacka

Igår bestämde jag mig för en barbackaritt. Fick vänta en stund på att hovslagaren skulle bli klar med Timra så vi kunde smita förbi, så jag passade på att klia Misty ordentligt i öronen vilket verkade göra henne på gott humör. Vi traskade i väg i sakta mak. Misty klev ner i en vattenpöl och var tvungen att skutta åt sidan innan pirayorna hann äta upp hennes fötter. När vi gick upp på vägen funderade hon på att gå ner i diket istället, men det avstyrde jag. Sedan skulle vi in i skogen, och då kunde ingen av oss riktigt bestämma oss för på vilken sida vi skulle passera ett träd. I sista stund hittade vi en lösning innan vi krockade. I övrigt förlöpte turen utan incidenter, jag satt kvar hela tiden även om det var lite av en utmaning emellanåt inne i skogen. 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Aktar sig för vattenpölar men håller på att kliva ner i diket. Logiken alltså. Det där med vimsiga hästar i skogen är också kul, speciellt om man själv är lika vimsig ^^

Svar: Exakt. Fast till hennes försvar såg diket torrare ut, men ändå.
Ja jag hade ju fullt sjå med att ducka och hänga kvar, styrningen tänkte jag naivt att hon kunde hjälpa till med...
ryttarenjenny.blogg.se

2013-12-20 @ 09:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0