Måndag; dressyr

Jag har varit bortrest och hästlös över helgen. Syster och jag hade tänkt hälsa på Dora, men vädret var inte med oss. Igår blev det en snabbvisit hos Misty bara.
 
Idag var vädret fint, jag var på fint humör och Misty verkade vara på fint humör. Vi skrittade i väg till ridbanan, nästan helt avslappnat. Vi lyckades öppna grinden uppsuttet fast vi inte gjort det på jag vet inte hur många månader, Misty lät sig heller inte distraheras av sopbilen och knappt av hästarna i hagen bredvid ridbanan.
 
Jobbade bara en kort stund i skritt, med målet att Misty skulle skritta avslappnat och fokusera på uppgiften. Ena hörnet ner mot hagen var lite svårt, men annars klarade vi det galant. Började med en halvt i genom åtföljt av volt, följa spåret längs kortsidan och ny halvt i genom åtföljt av volt. Fortsatte med några serpentinbågar, aningen vingliga. Vända upp på medellinjen och skänkelvikning ut mot spåret, gick bättre åt höger än åt vänster men fullt genomförbart i båda varven. Ett par åttvolter som avslutning.
 
Tog oss även ut genom grinden utan avsittning, gjorde ett litet skutt över diket nere vid vägen och sedan ett par extra skutt på plan mark för säkerhets skull. Men sedan lugnade Misty ner sig utan problem och vi kunde skritta hemåt. Tänkte lite extra på att sitta ordentligt och att försöka peta in bogar och andra kroppdelar som gärna vill spreta i väg. Onödigt tyckte Misty, men gjorde ändå som jag sa. Fina lilla ponnyn!

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

Duktiga tjocka ponny!!!

Svar: Äh, hon är ju dressyrhäst för stunden, de ska se ut så ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-12-30 @ 21:50:53
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/
Postat av: Heidi

Haha Camilla :D

Såklart var vädret fint - jag jobbade ju ^^ Jobbar till två idag med så du vet :P

Vad kul då det känns så där bra efter ett pass! Hoppas det fortsätter på det spåret :)

Svar: Jamen då så, det förklarar ju saken ;)
Ja det är skönt de där gångerna då allt bara funkar!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-12-31 @ 07:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0