Åland

Jag lämnade Misty att ensam möta stormens fasor och drog till Åland. På lördagen tittade syster och jag på träningar, en instruktör som heter Linda. Vi såg några ekipage varav de flesta långtyglade och ett red. Linda sa att Misty lät supernormal när jag beskrev vårt långtygelarbete hittills. Det var väl första gången nån beskrev henne med det ordet. Så nu har vi lite ny inspiration att jobba med.
 
På söndagen hälsade vi på Dora, ponnyn som syster rider nu, och de andra söta små dunbollarna. Det blev en dust på ridbanan i skritt för dem, jag agerade moraliskt stöd och kommenterade allting. Dora började lugnt, kom sedan med en del egna idéer men avslutade i samarbetsvillig anda. Bra jobbat! Jag insåg att det finns fördelar med småttingar, som att det går tre gånger så fort att borsta hela hästen, och att man inte behöver sträcka sig för att nå över och så.

Kommentarer
Postat av: Heidi

En av orsakerna till att jag gillar Linda är just det att hon ser positiva saker i ALLA hästar. Sen brinner hon lite extra mycket för ridtravare :) Jag känner mig alltid inspirerad av henne, hon har sån energi att det nästan är smittsamt.
Ja det var bra att du var med och satte Dora på plats, tror jag släpar ut dig fler gånger :P Måste komma ihåg att inte sitta och dutta med henne utan faktiskt säga åt henne på skarpen ibland.

Svar: Ja det får man ju säga att hon var väldigt entusiastisk :)
Haha, ja är jag i närheten så varför inte. Hon är ju faktiskt nästan vuxen och större än en hund, så lite tål hon allt.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-12-09 @ 18:51:27
Postat av: Heidi

Hon är en obstinat tonåring menar du? ^^

Svar: Ungefär ja ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-12-10 @ 11:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0