Tripp tripp snurr

Idag skulle Camilla komma och titta på mig och Misty och ta lite bilder. Så jag putsade Misty jättenoga. Och så fick hon stå inne själv en stund medan jag borstade av vojlocken och bytte bensnören på hennes nya knallgröna täcke. Jag vill ha elastiska bensnören så de kan sitta tajt utan att dra i täcket. 
 
Linda hann komma ut ooh sen dök Camilla upp, och det tog jättelänge att sadla när jag skulle prata samtidigt konstigt nog. Till slut var vi i alla fall klara och gick ner i sommarhagen där jag red runt ett tag och gjorde ungefär våra vanliga övningar. Svänga, halt, rygga, framåt, något steg skänkelvikning, provade framdelsvändning och några travsteg. 
 
Misty var nervös och ville inte samarbeta helt hela tiden, emellanåt gick det bättre men det blev ganska mycket trippande, sladdande och även en del fel riktning och ett par gånger provade hon lätta i fram också. Men vi stretade på en stund och jag tycker ändå hon klarade av att fokusera någorlunda jämfört med longeringen på samma ställe.
 
Vi var precis klara och jag hade hoppat av när Linda red förbi, så Misty spände upp sig lite till. Hoppas att Camilla lyckades utnyttja tillfället och få några snygga bilder så har man i alla fall lite nytta av detta. Vädret var ju gråtrist så det underlättade väl inte. Ni får dock stå ut med ett par av mina bilder så länge...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0