Söndag

Jag var helt slut i kroppen i söndags så jag bestämde att vi skulle ta det ganska lugnt. Lite mental träning istället för fysisk. Så Misty fick bekanta sig med vattenslangen, vilket hon inte alls ville vara med om. Efter en del om och men fick jag henne att gå genom vattenstrålen, samt att jag fick spola lite vatten på hennes framhovar.
 
Efter denna prövning fick hon lugna ner sig och jag band upp henne för att borsta, då hon plötsligt bestämde sig för att hon inte kunde stå uppbunden, så hon kastade sig och knäckte spännet till sin grimma (den rosa glittriga, det var inte meningen, jag lovar...). Hon försökte ett par gånger till men då var jag med och fick henne att gå framåt direkt, sen lugnade hon sig. Vet inte riktigt vad som flög i henne, men hon lyssnade i alla fall när jag sa åt henne.
 
Hon fick även några varv löslongering, bara så hon skulle få sträcka lite på benen. Hon var väldigt följsam och nästan lite loj, oklart om det berodde på trötthet från löshoppningen eller på att jag skrämt livet ur henne innan. 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hon var ju knasig med slangen då jag skulle tvätta henne också, fick absolut inte spola kropp eller hovar men det gick jättebra att dricka direkt ur slangen.. :)

Svar: Ja hon har ju helt klart sina egna idéer om hur saker ska gå till :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-30 @ 19:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0