Precision

Igår blev det ridning igen efter ett par dagars paus. Vi promenerade ner till vägen som fram- och avskrittning, i övrigt höll vi oss uppe på volten. La fram ett par däck och stolen för att ha lite punkter att gå emellan.
 
Att styra runt försiktigt gick bra, men sen blev Misty grinig och stampade argt i marken när jag testade sidförande skänkel. Jag kontrade med att be henne gå framåt ordentligt, och när vi upprepat detta en gång eller två till så gick hon med på det också.
 
Sen gick det som en dans, testade även ett par framdelsvändningar och försökte få henne att börja runda till sig i svängarna. Precis som i longeringen är det lite lättare i höger varv, och nu får jag verkligen tänka på att inte nöta med några skänklar för det gillas inte.
 
Gick även ut på stallplan för att få en raksträcka att trava fram och tillbaka på. Mycket duktig ponny på det stora hela. Hoppas hon sköter sig lika bra på lördag, för då är det tänkt att Camilla ska komma och drilla oss samt ta några bilder igen.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha kan precis se den där surkartsminen framför mig! "You no tell me what to do!"

Svar: Japp, snörper med munnen och flappar lite med underläppen!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-19 @ 08:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0