Liten tur

Det blev en liten ridtur runt sjön för Misty och mig idag. Ungefär halva turen på upptrampad stig i snön och resten landsväg. Hon var lätt skeptisk till stenar och stockar som låg i skogsbrynet, men det gick ganska smidigt att lotsa förbi henne.
 
Innan man går upp på vägen ligger det plankor en bit som man behöver korsa eller gå runt. Jag funderade på hur vi skulle göra och vi tappade farten, då blev Misty lite bångstyrig och ville steppa runt runt. Så hon fick öva på att stå stilla innan vi gick vidare.
 
Vi mötte en bil på vägen, vilket gick jättebra. Red förbi vårt vägskäl för att se om hon skulle reagera, men det verkade inte bekomma henne alls.
 
När jag såg Misty på Åland hade hon ju väldig separationsångest och med hennes allmänt misstänksamma sätt var jag mycket fundersam på hur det skulle gå att rida ut själv. Men hon är väldigt framåt och oproblematisk såhär långt.

Kommentarer
Postat av: Heidi

"allmänt misstänksamma sätt" tihi ^^
Men hon är ju mycket sån att hon tyr sig till andra, häst som människa gissar jag, och ni har ju jobbat upp en bra kontakt genom så gott som daglig hantering. Sen tror jag att hennes självförtroende växer då hon själv också inser hur mycket hon faktiskt klarar av.
Som sagt, tycker flytten verkar vara en succé i hennes liv!

Svar: Ja, hur skulle du beskriva henne annars? :PJag tror också att det att det händer saker nästan dagligen gör att det blir normalt för henne, och att det varit så ända från början så hon vet inte om nånting annat på det här stället. Sen är det ju som du säger att hon klarar av mer när hon provat mer och lyckas.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-02 @ 20:43:10
Postat av: Heidi

Nej det var rätt klockrent, det får jag ge dig ^^

2013-04-03 @ 09:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0