Lördag

När jag kom till stallet igår kom Misty och väntade vid grinden direkt. Jag gick runt och kollade allt i hagen och då följde hon efter mig på lite avstånd. Vet inte om hon var glad att se mig, eller möjligen hungrig då. 
 
Vi skulle rida en tur med hela flocken. Linda på Timra, hennes släkting (?) som jag tror heter Linnea på Blossom, och Tessan på Stato. Stato och Misty var snabbast, så vi red en bit före de andra nästan hela tiden. Emellanåt stannade de och tvekade, men gick vidare varje gång. Misty var beskedlig och medgörlig. Vi red genom Katrineberg och förbi Karin. Det blev en kort travsnutt också, Misty gick först till en början men efter ett tvärstopp fick Stato gå före som draghjälp.
 
Sista biten blev Misty sur på Stato och gick och blängde på honom. Sen provade Tessan röra vid hans bakdel, varpå han slog, och Misty verkade inte riktigt veta om hon skulle slå honom eller springa i väg, så hon fortsatte blänga. Vi kom i alla fall hem utan incidenter och alla hästarna skötte sig bra.
 
De fick mat efteråt. Misty har inte velat äta upp de senaste dagarna, så jag ska prova ge henne en mindre mängd och då ge det torrt för att se om hon gillar det bättre. Hon får pellets så jag har velat blöta det för säkerhets skull. Nu gör det ju inget om hon inte äter upp eftersom hon inte får så mycket och förmodligen inte behöver det ännu ändå men det är bra att veta vad som funkar och om det kan vara nåt fel annat än att hon är kinkig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0