De två misstänksamma

Igår tog vi en ridtur tillsammans med Tessan och Stato. Var lite fundersam innan på hur det skulle gå då både Misty och Stato är av den mer misstänksamma sorten, men det gick riktigt bra. Gick genom Katrineberg och förbi islandshästarna.
 
Det blev två travsnuttar. Först gjorde Misty som tidigare, gasade på till en början så hon kom först, och började sen tveka. Inget tvärstopp den här gången, men vi hade ingen styrfart utan hon vinglade ner mot diket istället. Nya tag med Stato först, och nu travade hon fint även när hon kom före. På andra travsträckan höll jag henne bakom Stato en stund och sen bredvid honom och det gick bra.
 
En lugn och trevlig ridtur helt enkelt. Gjorde även ett litet experiment och gav kraften och mineralerna separat, och då åt hon kraften utan vidare men inte mineralerna, så det kanske är dem hon tröttnat på. Jag får fundera vidare på det.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ahh vad roligt Jenny och tjockis ponny!!! Kul att ni börjar länga lite på turerna och även får in lite trav oxå =D

Svar: Ja nu är det ju bart på vissa ställen så man vågar ta ut svängarna lite!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-10 @ 08:41:26
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Heidi

Vad skoj, dom kanske visar sig modiga inför varann? :P Hur är hennes trav tycker du? Travar-trav eller vettig trav? Jag kom mig ju aldrig för att vara så våghalsig ;)

Svar: Kanske det :PNog tycker jag det verkar vara en vettig trav. Hon drar visserligen om Stato, men hans trav är väl inte så mycket att hurra för. Våghalsig, bah... ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-10 @ 09:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0