Provridning ute i ingenstans

Idag var det då dags för provridningen med överraskningar :P Det började med att jag fick reda på att stället låg ungefär 3 mil utanför stan...inte riktigt vad jag tänkt mig. Hästarna var tre stycken, och jag skulle tydligen provrida dem alla.
 
Först ut var Elliot, en korsning kallblodstravare/lusitano. Supergosig att göra i ordning, skrittade fram snällt utan krusiduller. Vi kom inte alls överens på ridbanan. Hans ägare försökte komma med lite tips (som kändes mer som order), men jag lyckades inte få kläm på hennes ridstil heller, vilket kan försklara varför Elliot inte förstod mig.
 
Andra på tur var Granna, Elliots mamma. Kändes som en ganska typisk kallblodstravare. Jag har inte ridit så många, men uppfattningen jag fått av det och andra är att de är precis så här. Lite het när vi skrittade ut på slutet, ville gärna springa ifrån arbetet på ridbanan, men rätt trevlig när man fick henne att fundera på att jobba. Trevlig men inget mer.
 
Sist var Diamond, en liten svart ponny. Skulle vara nån ovanlig ras, men varken jag eller Camilla (som givetvis var med och försökte hålla sig för skratt) uppfattade vilken. Den här gillade jag! Pigg och känslig. Försökte rejsa i väg med mig ett par gånger, men lyssnade när jag sa nej. Dock hade den hovbroskförbening och fick inte tränas så hårt, och var väl inte heller annars riktigt nåt jag hade kunnat utvecklats på.
 
Summa summarum så var det inte nåt att satsa på här. Men jag hade i alla fall roligt med ponnyn. 
 
 
Inbokat nu är Lucifer imorgon, två av tre hästar hos en dam på tisdag, dessa skulle vara dressyrhästar som tidigare gått nån hoppning, i kondition och så. Och på onsdag Blixten (en möjligtvis galen travare) och ett galet halvblodssto. Jag pratade med ägaren till halvblodsstoet idag, och tyckte så synd om henne för att hon lät så uppgiven. Hon har nyligen köpt hästen och är rädd för den för att den testar henne. Själv tyckte jag den lät lite som Lady... Mycket nyfiken! Synd att jag inte visste om den igår, för då hade jag kunnat stanna till där då jag ändå var hos hennes nästan granne. Ska nog ringa denna granne och höra vad det är för människa den här hästägaren.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: Det blev några kort i alla fall =D

Och jag har hittat USB och laddat över en hel del bilder nu

Svar: Yay! Äntligen får jag se alla hemska kort du tagit...
ryttarenjenny.blogg.se

2012-10-14 @ 22:32:23
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0