Lite dressyr kanske

Lady verkade lite trött idag med när jag hämtade henne, och hon var inte lika taggad när vi kom i väg. Förutom att spana lite mot Hannas hästar som rejsade i hagen tog vi det lugnt och fint. Red bort till Hillbloms ridbana i förhoppningen om att den skulle vara lite torrare nu. Det var den, möjligen med betoning på lite... Ena änden kändes i alla fall okej för lite voltarbete och liknande. Faktiskt så får man plats med rätt mycket även på ena änden, nu när de gjort ridbanan så stor. Fråga mig inte hur stor, jag har inget ögonmått.
 
Hur som helst, vi gjorde volter och serpentiner, sidohopp, skänkelvikning i skritt och trav, jämfotahopp, galopp, åttvolter... Lady är fortfarande stel och vill inte riktigt länga på stegen, så hon vill gärna byta gångart eller studsa på stället när jag driver på. Emellanåt blev vi lite osams över detta, men jag kände att jag hade hyfsat tålamod och bytte övning en stund när det inte gick. Tycker ändå att vi jobbade på bra båda två. 
 
Svettiga blev vi båda två, så det fick bli en liten avstickare in på lilla grusvägen på hemvägen så Lady skulle få skritta några minuter extra. Hon hade lite vitt snor i näsan efter ridningen. Blir jämt så orolig över minsta tecken på att hon kanske inte är okej i luftvägarna... Nu har de nyss börjat stå inne på nätterna också, och jag vet inte hur hennes bronkit kommer reagera på det. Men jag får hålla ett öga på henne och hoppas på det bästa. 
 
Grezna, före lerbad och på jakt efter godis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0