Latrunda

Idag skulle jag ha ridit med Lotta, men eftersom jag ska i väg med gammelkatten till veterinären på eftermiddagen blev det inte så. Lady verkade alldeles lagom idag, inte trött och inte övertaggad. Det var väder för en riktig långtur, men kände mig lite lat så det blev Romsborundan idag igen. Fast från andra hållet för lite variation :P
 
Fick en riktig bra skritt från början, avslappnad men med rejäla kliv. Hon har verkligen fått en bättre skritt av att i ett halvår försökt hänga med Bettan. Annars brukar det mest bara bli antingen trippiga små steg och så får man driva på hela tiden, eller stora stressade älgkliv som är obekvämt för mig och jag kan inte tro att det är bra för henne heller.
 
Vi joggade runt i lugn och ro, hon blev lite laddad efter att ha fått galoppera lite så på hemvägen fick vi inte till skritten lika bra. Men det var färre hästätande objekt ute idag, alltid nåt. Vi ska hoppträna imorgon, och så ska jag försöka rida nåt i helgen också, men överlag blir det nog en lite lugnare vecka.

Kommentarer
Postat av: camilla

Ja Bettan hade väldigt stora steg förr =) men med skadad knä och en Lady som ryckt sig i kragen har hon svårt att hänga med nu

2012-10-03 @ 16:19:54
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Jenny

Stackars lilla Bettan...

2012-10-03 @ 19:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0