Kallt

Nu börjar kännas att vinterna är på väg. Fördelen är ju att det inte längre är en stor lerpöl framför stalldörren och i grinden... Red en kort vända idag, över fälten och runt lilla sjön på en timme ungefär. Lät Lady jogga på lite och sen gjorde vi lite enkla volter och så. Vi såg många hästätande stenar och grästuvor idag. 
 
Tänker mig att vi börjar trappa ner nu, vet inte hur länge till banan går att träna på och nu börjar det frysa på. Blir det hårt överallt blir det ändå mest skritt och kommer det snö nu så har hon fortfarande bara sommarfötter. Känns inte direkt motiverat att kämpa för att hålla i gång när hon ändå går in i högdräktighet ungefär när allt börjar tina upp igen i vår. Dessutom försöker jag ju bestämma mig för nåt annat alternativ snart också. Det kommer bli lagom spännande ridturer framöver då hon ska trappas ner samtidigt som de alltid brukar bli pigga och busiga när det blir kallt... Energin kommer pysa ur öronen på henne.
 
Apropå andra alternativ så ska Camilla och jag lämna landet ikväll för att leta häst. Så illa är det alltså :P
 
Gillar hur hennes skägg lyser på den här bilden :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0