Flås

Nu hade Lady gått två pass i rad på banan, och jag oändligt många om jag räknar med alla provridningar, så kraven på dagens ridning var att det inte skulle vara på bana, att det inte skulle ta för länge eftersom det regnade. Och slutligen, Lady skulle ändå ha skaplig motion. Med lera och jägare i skogarna fick det bli grusväg, närmare bestämt rundan bakom Karbo, vad man skulle kunna kalla ett konditionspass i trav och galopp.
 
Ramade in och valde gångart samt tempo och lät henne jogga på utan att göra så mycket. Efter ett tag kom hon fram till bettet och kändes riktigt trevlig fastän jag i princip bara åkt häst. Fin pålle! Dessutom var det väldigt få sidoskutt och liknande som annars kan liva upp en monoton runda.
 
Efteråt var jag tvungen att klia hennes öron ordentligt, jag har tydligen slarvat på sistone så jag fick bassning för det. Och hennes box behövde mockning. Känns som det är svårt att få till bädden bra eftersom hon har ett hörn för varje behov och en fläck där hon försöker gräva sig ner till Kina. Lättmockat, men inte en jämn bädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0